
Samtykketyper
Formål:
Du vil igennem denne artikel få indsigt i, hvad samtykketyper er, samt hvordan du opsætter dem.
Sidst redigeret: 18/02-2025

1. Oprettelse af samtykketype
Samtykketyper bruges til at kategorisere samtykker i de forskellige arbejdsgange. Du tilgår samtykketyper ved at klikke på Hjælpeværktøjer i menuen til vesntre, hvorefter du klikker på Samtykke.
Til venstre i adminstrationsdelen, ses menuen Hjælpeværktøjer, hvorefter du kan klikke ind på punktet Samtykke
Du vil herefter komme ind på nedenstående side, hvor du vil du have mulighed for at se de forskellige samtykketyper, som der er oprettet i din organisation, samt oprette nye samtykketyper ved at klikke på Opret ny.
Du kan oprette flere samtykketyper ved at klikke på Opret ny
Når du har klikket ind for at oprette en ny samtykketype, skal du du blot angive navnet for samtykketypen. En ny kategori vil herefter blive oprettet.
Angiv navnet for samtykketypen for at oprette den som en ny kategori

2. Opsætning af samtykketyper
For at opsætte og tilknytte en samtykketype til en blanket, kræver det først og fremmest, at du har et samtykkefelt i din blanketskabelon.
Indsæt samtykkefelt i din blanketskabelon
Herefter kan du under indstillingerne for samtykkefeltet vælge den samtykketype, du ønsker, den skal kategoriseres som.
I indstillingerne for samtykkefeltet, kan du vælge samtykketype
3. Filtrer efter samtykketype
Det er også muligt at filtrere arbejdsgange efter samtykketype. Her skal du blot gå ind på Arbejdsgangeskabeloner og trykke på filterikonet. Du vil nu have mulighed for at filtrere arbejdsskabeloner ud fra samtykketype.
Du kan filtrere på arbejdsgange ud fra samtykketype
Du kan også se, hvilke arbejdsgange en samtykketype er tilknyttet på siden, hvor du opretter dem. Her skal du blot klikke ind på den, hvorefter det fremgår, hvilke arbejdsgange den er tilknyttet.
