Introduktion til ‘Mit overblik’

På siden ‘Mit overblik’ kan du få overblik over, hvilke selvbetjeningsløsninger som du er - eller tidligere har været involveret i. Disse selvbetjeningsløsninger vil være angivet under forskellige kategorier, så du hurtigt og nemt kan skabe overblik over dine afventende eller udførte arbejdsopgaver

1. Formål:


Formålet med denne artikel er at introducere dig til siden “Mit overblik”. I mit overblik vil du kunne skabe overblik over de selvbetjeningsløsninger, som enten er opstartet, afsluttet eller som afventer din udfyldelse. I det følgende vil du blive introduceret til de forskellige kategorier, som selvbetjeningsløsninger kan optræde under i “Mit overblik”. Du vil i den forbindelse også blive introduceret til hvad det betyder, når selvbetjeningsløsningerne optræder i forskellige kategorier

Sidst redigeret: 24/04/2024

2. Kategorier i ‘Mit overblik’


I ‘Mit overblik’ kan selvbetjeningsløsninger blive fremvist under en lang række kategorier. I det følgende vil du blive introduceret for de mest centrale kategorier og deres betydning for selvbetjeningsløsningens status.

Løsninger der er sendt til dig, som venter på at du enten udfylder eller godkender, og som du ikke har åbnet endnu:

2.1 Venter på dig

Selvbetjeningsløsning under “Venter på dig”


I XFlow benyttes rettighedsgrupper til at gruppere brugere, som har fælles rettigheder til at forholde sig til specifikke sager. I nedenstående eksempel er du en del af rettighedsgruppen ”Testgruppe” sammen med en række andre brugere. Den ventende løsning vil derfor være tilgængelig for alle i rettighedsgruppen.

2.2 Venter på [Rettighedsgruppe]

Selvbetjeningsløsning under “Venter på [Rettighedsgruppe”


Du kan læse mere om rettighedsgrupper ved at klikke her.

Løsninger som du har åbnet, men som du endnu ikke har taget stilling til.

2.3 Afventer dig

Selvbetjeningsløsninger under “Afventer dig”


Under “Igangværende” fremgår alle løsninger som du er en del af – uanset om du har åbnet og set dem, om du endnu ikke har åbnet dem, eller om det drejer sig om løsninger, som afventer at blive udfyldt af andre. Om igangværende løsninger afventer handling fra dig eller fra en anden, kan ses under feltet Hos. Her vil det være angivet, hvem løsningen afventer handling fra:

2.4 Igangværende

Selvbetjeningsløsninger under “Igangværende”


Når en løsning er afsluttet, vil den ligge under afsluttede. Det vil give dig mulighed for at gå tilbage og se tidligere udfyldelser, hvis der skulle være behov for det:

2.5 Afsluttede

Selvbetjeningsløsninger under “Afsluttede”


Relaterede artikler


Opstart af ny løsning i XFLow

Parkér eller gem løsning som kladde

Fremsøg løsninger