Parkér eller gem løsning som kladde

Når du udfylder en selvbetjeningsløsning er der to forskellige funktioner som du kan anvende i tilfælde, hvor du ikke har færdiggjort en udfyldelse - Du kan parkere selvbetjeningsløsningen eller du kan gemme den som kladde

Formål:


Formålet med denne artikel er at introducere dig for mulighederne for at parkere selvbetjeningsløsninger eller gemme selvbetjeningsløsninger som kladde.

Muligheden for at gemme løsninger som kladde vil blandt andet kunne anvendes i tilfælde, hvor du midlertidigt afbrydes i udfyldelsen af en løsning og har behov for at gemme udfyldte oplysninger, for senere at kunne vende tilbage til udfyldelsen. Muligheden for at parkere løsninger, derimod, vil bruges i situationer, hvor der er behov for at vente med at udfylde en løsning i en periode - Eksempelvis fordi du mangler relevante informationer for udfyldelsen.

Sidst redigeret: 26/04/2024

1. Gem løsning som kladde


Hvis du er i gang med at udfylde en løsning, men midlertidigt bliver afbrudt, vil du kunne gemme løsningen som en kladde. Derved gemmes de oplysninger som du har indtastet, så du hurtigt kan vende tilbage og færdiggøre udfyldelsen. For at gemme en kladde, skal du klikke på den lille menu ”Andre muligheder” under udfyldelsen. Vælg herefter ”Gem kladde”.

Klik på “Gem kladde” under den igangværende udfyldelse af løsningen


Når du efterfølgende åbner ”Mit overblik” vil løsningen stå under ”Afventer dig”. Løsningen vil derudover have ændret status til ”Kladde”:

Billede fra “Mit overblik”, hvor løsningen, som står under “Afventer dig” har statussen “Kladde”

Når du er klar til at færdiggøre udfyldelsen, kan du blot åbne løsningen igen og udfylde de manglende felter.

OBS: En løsning i XFlow kan kun gemmes som kladde, hvis dette er godkendt i opsætningen af løsningen. Hvis du oplever at det ikke er muligt at gemme en løsning som kladde, skal du tage kontakt til en systemadministrator eller andre kollegaer, som har adgang til at ændre disse indstillinger.

2. Parker løsning


I nogle tilfælde kan der være behov for at sætte en løsning til side i en længere periode. Dette kan for eksempel skyldes, at du mangler informationer for at kunne færdiggøre en udfyldelse. I disse tilfælde kan det være relevant at parkere en løsning. Når du parkerer en løsning i XFlow, placeret løsningen i sin egen underkategori i ”Mit overblik”. Derudover indgår parkerede løsninger heller ikke i de opsamlingsmails, som du modtager som notifikation. Disse kan du læse mere om her.

For at parkere en løsning, skal du igen klikke på ”Andre muligheder” under den arbejdsgang, som du ønsker at parkere. Klik herefter på ”Parkér”.

Klik på “Parkér” under den igangværende udfyldelse af løsningen


Når du klikker på knappen åbnes en ny menu. Her skal du bestemme, hvor længe løsningen skal gælde, samt skrive en eventuel note, som beskriver hvorfor løsningen parkeres. Som udgangspunkt parkeres blanketten i syv dage. Klik ”Parkér” for at færdiggøre parkeringen.

Vælg dato for parkeringens udløb samt en note - fx om, hvorfor løsningen er parkeret


Efter at have parkeret løsningen, vil den blive placeret under ”Dine parkerede blanketter” Her vil den være indtil den angivne dato, eller indtil du har færdiggjort udfyldelsen:

Billede fra “Mit overblik”, hvor løsningen parkeres under kategorien “Dine parkerede blanketter”

Relaterede artikler


Fremsøg løsninger

Udfyld løsning på vegne af andre

Opstart af ny løsning i XFLow