Integration til Pensopay
Konfigurering

Med XFlow’s integration til betalingsløsningen Pensopay, kan du nu anvende betaling i XFlow, for eksempel ved opstart af en sag i kommunen, studieture, julefrokost og meget mere.

Formål:


For at kunne anvende betalingsfunktionen via Pensopay i XFlow, kræver det, at din organisation har en aktiv konto hos Pensopay, og at integrationen er konfigureret korrekt i XFlow.


Denne guide giver en trin-for-trin vejledning til at opsætte og konfigurere integrationen mellem XFlow og betalingsløsningen Pensopay, så du kan håndtere betalinger direkte gennem dine XFlow arbejdsgange.

Sidst redigeret: 06/03-2025

Indholdsfortegnelse:


1. Forudsætninger

2. Opsætning af betalingsfunktionen:

Trin 1: Konfigurer organisationsindstillinger

Trin 2: Aktiver betalingsfunktionen

Trin 3: Angiv betalingsgateway information

Trin 4: Indstil netalingsmetode

Trin 5: Tilpas handelsbetingelser

Trin 6: Gem indstillinger

3. Opmærksomhedspunkter

1. Forudsætninger


Før du begynder, skal du sikre, at du har følgende:

  • En aktiv konto hos Pensopay med de nødvendige legitimationsoplysninger (API-nøgler).

  • Tilkøbt betalingsmodulet hos XFlow. Dette kan du gøre ved at kontakte info@xflow.dk.

  • Alle webshops skal indeholde handelsbetingelser. Anvender I betalingsløsningen i XFlow, skal I derfor sørge for at udarbejde handelsbetingelser, som kan vises til udfylder/køber. Via dette link kan I finde gode råd til udarbejdelsen af handelsbetingelser.

2. Opsætning af betalingsfunktionen


Trin 1: Konfigurer organisationsindstillinger

Første trin er at konfigurere dine organisationsindstillinger:

1. Log ind på XFlow
2. Navigér til 'Indstillinger' under menupunktet ’Organisation’
3. Åbn fanen ’Betaling’

Trin 2: Aktiver betalingsfunktionen 

Du har mulighed for at aktivere betalingsfunktionaliteten med det samme eller blot teste den. Der er to afkrydsningsfelter, du kan vælge imellem:

Betaling er aktiv: Marker dette afkrydsningsfelt for at aktivere betalingsfunktionaliteten, og denne vil dermed blive synlig i flowdesigneren.

Betaling er test: Marker dette afkrydsningsfelt, hvis du ønsker at teste betalingsfunktionaliteten før den sættes i drift. Du kan anvende dette link i forbindelse med test af løsningen.

Trin 3: Angiv Betalingsgateway information

API Url til betaling: Indtast følgende API URL til betalingsgatewayen hos Pensopay: https://api.pensopay.com/v2/

API-Token til Pensopay: Indtast det API-Token, du har fået fra Pensopay. Dette token er nødvendigt for at autentificere kommunikationen mellem XFlow og Pensopay.

De næste indstillinger, du skal forholde dig til er relaterede til API. 

I denne indstilling skal du indtaste, hvilke betalingsmuligheder der skal være mulige, f.eks. kreditkort eller Mobilepay. Hvis der er flere mulige betalingsmetoder, skal du skrive dem ind med semikolon, således: "creditcard;mobilepay".
Husk at disse betalingsmetoder skal være mulige via betalingsleverandøren.

Trin 4: Indstil Betalingsmetode

I denne sidste indstilling skal du indtaste Betingelser (HTML). I dette felt kan du skrive handelsbetingelserne, som vil være synlige ved betaling og yderligere funktioner på brugerdelen.

Trin 5: Tilpas Handelsbetingelser

Bemærk, at det er også muligt at have handelsbetingelserne på egen hjemmeside og linke til disse på brugerdelen. Det er lovpligtigt at linke handelsbetingelserne, ligesom kunden skal angive, at de har accepteret disse betingelser.

Når alle relevante felter er udfyldt og korrekt konfigureret, klik på 'Gem' for at gemme dine indstillinger.

Trin 6: Gem indstillingerne

3. Opmærksomhedspunkter


  • Det er vigtigt at teste integrationen for at sikre, at alt fungerer som forventet. Udfør en testbetaling for at bekræfte, at betalingsprocessen kører, som den skal.

  • Det er kun muligt at anvende én betalingsudbyder pr. organisation.

  • Er betaling slået til, sættes arbejdsgangsskabelonens type til at være “avanceret.

Relaterede artikler


Anvend betaling i
XFlow via Pensopay

Opsætning af
API

Integration til Acadre