Introduktion til: Personoplysninger-felt

Formål:


Personoplysningsfeltet er den hurtigste måde at oprette et felt, hvori en udfylder kan give oplysninger om sig selv eller andre. Feltet har en række underfelter, som kan slås til eller fra efter behov. Som standard indeholder feltet et felt til fornavn og et felt til efternavn. Derudover kan man med få klik tilføje felter som Adresse, CPR-nummer, Telefon, E-mail, PID/RID, Initialer, Ansvarsområde, Afdeling og Alder.

Standard Personoplysninger-feltet når det indsættes i en blanketskabelon


Sidst redigeret: 14/02-2025

Indholdsfortegnelse:


1. Vigtige indstillinger

1.1. Brug udfylders information

1.2. Autoudfyld

1.3. Ekstra felter

1.4. MitID Erhverv

1. Vigtige indstillinger


I det følgende gennemgås en række vigtige indstillinger for opsætningen af Personoplysninger-feltet.


Vigtige indstillinger for Personoplysninger-feltet

1.1. Brug udfylders information

Ofte vil man som XFlow-bruger have gemt information som e-mail, adresse, telefonnummer, ansvarsområde og afdeling på sin bruger, og disse oplysninger kan blive auto-udfyldt i dette felt, når indstillingen Brug udfylders information er slået til.


VIGTIGT: Når denne indstilling er slået til, fremvises automatisk et nyt felt, hvor man kan skrivebeskytte navnefeltet, således at navnet, der indhentes automatisk gennem XFlow, ikke kan ændres.


Yderligere indstillinger for “Brug udfylders information”

Ofte har browsers som Google Chrome og Microsoft Edge mulighed for at gemme data, så udfylder kan benytte disse til automatisk udfyldning. Når denne funktion er slået til, kan udfylderen benytte de auto-udfyldninger, deres browsers har gemt.

1.2. Autoudfyld

1.3. Ekstra felter

Som nævnt i introduktionen, så giver personoplysningsfeltet mulighed for at foretage en lang række tilføjelser afhængigt af, hvilke informationer man ønsker om en person. Under Ekstra felter kan disse informationer til- og fravælges. 


Blanketskabelon, hvor alle ekstra felter er tilvalgt

1.4. MitID Erhverv

Denne funktion gør det muligt at opsætte arbejdsgangsskabeloner, som automatisk tilpasser sig baseret på brugerens loginmetode, enten via MitID eller MitID Erhverv.

Feltet Personoplysninger bliver ændret til et Virksomhedsoplysninger-felt, såfremt der logges ind med MitID Erhverv. Derved præsenteres brugerne kun for relevante felter. Indhold, som ikke er relevant, såsom CPR-feltet ved et Erhverv-login, skjules automatisk, selvom det eksisterer i blanketten.


Under Generelt vælges, om feltet skal udfyldes med oplysninger fra MitID Erhverv

Løsningen muliggør også, at dataafleveringer automatisk vurderer, om det er relevant at sende Digital Post til CPR eller CVR.

Relaterede artikler


Artikel 1: Link til artikel på knap

Artikel 2: Link til artikel på knap

Artikel 3: Link til artikel på knap