Vejledning
Det kræver ikke nogen teknisk opsætning at få login med NemID til at fungere for offentlige myndigheder.
Det eneste, det kræver, er, at du i dine organisationsindstillinger markerer, at du gerne vil kunne logge på med NemID. Det gøres igennem "Organisation > Indstillinger > Sikkerhed":
Kendte problemstillinger
Brugere kommer ind med navnet Pseudonym
Hvis du oplever, at I får brugere ind, der bliver navngivet "Pseudonym", så kan det skyldes to ting:
- De har ikke angivet navn, da de oprettede deres NemID.
Hvis de ønsker at få navnet vist, når de bruger NemID, kan de logge på selvbetjeningen på www.nemid.nu og klikke på "Certifikater - "Rediger indstillinger" og klikke ja ved "Skal dit navn fremgå af certifikatet".Alternativt kan de få hjælp ved at henvende sig til NemID privat support på tlf. 72 24 70 50. - De er udenlandsdanskere eller har navne- og adressebeskyttelse.
I det tilfælde kan de ikke selv ændre det via selvbetjeningen. De kan i stedet møde op i Borgerservice, som kan hjælpe.