Formål
Dette dokument vejleder i opsætning af en Outlook-kalender i XFlow, så I kan bruge bookingelementet i jeres blanketter - f.eks. til at booke en sagsbehandler eller til at booke et lokale/en bygning.
Hvis I ønsker at gøre brug af kalenderfunktionen, men det ikke er en del af jeres implementering, bedes I kontakte support@xflowsupport.dk.
Forarbejde
I skal oprette en Outlook-kalender til formålet og have e-mailadressen og password til kalenderen klar. Derudover skal I vælge et navn til kalenderen, som bruges i opsætning af elementet på blanketterne.
Opsætning
I skal gøre følgende:
- I skal logge på jeres XFlow-installation og tilgå administrationssiden. Herfra skal I ind i "System" ved menuen i venstre side. Under selve fanebladet "System" skal I navigere ned til "KalendereTilBookingElement" og udfylde tekstfeltet med jeres informationer.
- Informationerne for kalender indtastes i følgende format: Navn,e-mailadresse,bruger,password,domæne,kategori. De enkelte kalendere separeres med semikolon. Hvis kategorien er tom, kommer alle aftaler med, ellers kun de aftaler der har den pågældende kategori.
- Et korrekt udfyldt tekstfelt kunne eksempelvis have følgende informationer: Møde,support@xflowsupport.dk,SUP,Ditmerflex1,ditmer,ditmerflex,;
- Et korrekt udfyldt tekstfelt kunne eksempelvis have følgende informationer: Møde,support@xflowsupport.dk,SUP,Ditmerflex1,ditmer,ditmerflex,;
- I udgangspunktet bruges der Autodiscover til at finde serveren ud fra kalenderens e-mail. Hvis I ikke ønsker dette, skal I scrolle ned til "ServiceUrlBookingElement" og indtaste jeres ønskede Exchange Service URL.
- Scroll ned og vælg "Gem" nederst på siden.
- Herefter er det muligt at bruge booking elementet i jeres blanketter: